+48 (61) 839 19 00 info@linc.pl

DZIŚ KLIENCI SZUKAJĄ TYLKO CENY

To zdanie słyszałem tysiące razy w mojej ponad 20-letniej karierze.

Padały one z ust właścicieli firm różnych branż, nawet o zgrozo z ust handlowców reprezentujących prestiżowe, najbardziej rozpoznawalne marki.

CZY KLIENT CHCE INWESTOWAĆ TYLKO W TO, CO NAJTAŃSZE A CENA JEST GŁÓWNYM KRYTERIUM WYBORU?

Czy wybierając nowe auto, chcemy po prostu kupić najtańsze?

Kupując whisky na organizowane dla przyjaciół przyjęcie też wybierzemy najtańszy trunek?

Nowy telefon komórkowy – rozumiem, że również każdy kupi najtańszy model?

 

Jeśli takie jest dzisiaj podejście firm proponujących różnego rodzaju rozwiązania – od usług po produkty, to znaczy, że zgubiły po drodze cenniejsze wartości, jakimi niewątpliwie są jakość, komfort, styl i bezpieczeństwo.

Takie firmy działają wg prostego schematu – kupię najtańsze, zrobię najtaniej i będę miał pracę, nie dając tym samym żadnego wyboru inwestorom, którzy mają prawo czuć się nawet oszukani.

KLIENT CZĘSTO NIE WIE, CZEGO POTRZEBUJE, MYŚLI HASŁAMI I OCZYWIŚCIE LICZY PIENIĄDZE.

Kluczem w tej sytuacji jest uświadomienie mu, że „oszczędność” przy zakupie, często oznacza uszczerbek na jakości i może finalnie oznaczać dużo większe koszty eksploatacji.

Ale skąd ma wiedzieć, jeśli nikt mu tego obiektywnie nie wytłumaczył i nie ostrzegł przed negatywnymi skutkami takich wyborów?

I tak karuzela tanich produktów z najtaniej wykonanymi usługami psuje cały rynek oraz działa na szkodę naszych klientów.

To jest nasze zadanie – wszystkich doradców, specjalistów i ekspertów, żeby słuchać i proponować optymalne dostępne opcje zamiast skupiać się wyłącznie na najtańszych!

 

Wybór taniego rozwiązania wyłącznie ze względu na cenę może nieść ze sobą wymierne zagrożenia, a w przyszłości narazić inwestora na dodatkowe koszty i straty.

Warto dać klientowi wybór między tanim, a dobrym rozwiązaniem – szczególnie, jeżeli tani oznacza jednocześnie posiadający gorsze parametry lub spełniający swoje zadanie w 80%.

Tylko zadowolony klient będzie do nas wracał – nie dlatego, że sprzedajemy tanie produkty, ale dlatego, że jesteśmy najlepszymi specjalistami w branży – godnymi zaufania.

 Pamiętajmy o tym, że powyższa reguła sprawdza się niezależnie od wielkości firmy, czy inwestowanego kapitału.

 

Sebastian Schwermer

Linc Polska